نمایش 1–12 از 18 نتیجه

گیج فشار

اندازه‌گیری کمیت فشار با استفاده از گیج فشار

یکی از مهم‌ترین کمیت‌های مورد اندازه‌گیری در واحدهای صنعتی، کمیت فشار است. برای تعیین نوع تجهیزات ابزار دقیق معمولا یکی از آیتم‌هایی که همواره مورد سوال است، فشار سیستم و در نتیجه ماکزیمم فشار قابل تحمل آن است. این کمیت با توجه به این که در مواردی نظیر ارتفاع‌سنجی سطح مایعات و همچنین اندازه‌گیری سرعت سیالات و فلو نیز کاربرد دارد اهمیت ویژه‌ای دارد و تجهیزات و وسائل مختلفی جهت اندازه‌گیری آن در شرایط مختلف ابداع گردیده است. مانند ابزار گیج فشار که در بالای صفحه لیست شده‌اند و امکان خرید آن‌ها را دارید.

سنسور فشار عموما فشار گاز یا مایع را اندازه می‌گیرد. فشار به اصطلاح نیروی لازم برای جلوگیری از پخش شدن مایع است و معمولا به صورت نیرو بر سطح تعریف می‌شود. سنسور فشار معمولا به صورت مبدل کار می‌کند و سیگنالی تابع اثر فشار تولید می‌کند.

برای این منظور می‌توان سیگنال الکتریکی در نظر گرفت. سنسورهای فشار روزانه برای کنترل و مانیتورینگ هزاران کاربرد استفاده می‌شوند.

گیج فشار (برنجی - خشک)

از این‌رو همواره نیازمند تجهیزاتی مانند گیج فشار هستیم تا با توجه به شرایط محیطی و استانداردهای مربوط بتوانند فشار سیستم را اعلام کنند و با توجه به آن عمل کنند.

گیج فشار که از مکانیزم مکانیکی بوردون تیوب یا دیافراگی و در بعضی موارد بیلوز المنت استفاده می‌کند با تغییر حالتی که المنت اندازه‌گیر در اثر فشار پیدا می‌کند و انتقال این تغییر حالت به یک عقربه که بر حسب فشار بر روی یک صفحه کالیبره شده است به سادگی مقادیر فشار در گستره‌ای وسیع حتی تا 1000 بار را اندازه‌گیری می‌کند.

 

انواع گیج فشار

  • گیج فشار منفی
  • گیج فشار خلاء
  • گیج فشار دیافراگمی
  • گیج فشار اکسیژن
  • گیج فشار عقربه‌ای
  • گیج فشار دیجیتال
  • گیج فشار تست
  • گیج فشار روغنی
  • گیج فشار تفاضلی

حالت‌هایی که گيج فشار در معرض هوا (فشار اتمسفر) است، عدد صفر را نشان نمی‌دهد:

 

حالت‌هایی که گيج فشار را به گونه­‌ای تنظيم کنیم تا عدد صفر را برای اتمسفر نشان دهد.

راه ديگر اين است که عددی را که فشارسنج وقتی در فشار اتمسفر است، ثبت مي­کنيم، برای مثال عدد 5-. خلأ نهايی زمانی به دست می­ آيد که گيج به اندازه فشار واقعی اتمسفر از عدد اوليه کمتر شود.

 

در انتخاب فشارسنج آنالوگ مناسب به موارد زیر بایستی توجه کرد:

  1. رنج مورد نظر فشار سنج
  2. قطر صفحه نمایش فشار سنج
  3. نوع و سایز رزوه فشار سنج
  4. دقت فشار سنج
  5. جنس فشار سنج که معمولا استیل یا برنجی است
  6. افقی یا عمودی بودن(اتصال از زیر یا از پشت) در نصب فشار سنج

قیمت گیج فشار

با توجه به نوسانات قیمت لطفا برای اطلاع از قیمت‌ها و دریافت لیست قیمت گیج فشار با ما تماس بگیرید.